המדריך לגנן האורבני

מרבית הגננים מביטים למטה וחבל

אפתח ואומר ששווה לפעמים לעצור את מכונות הכיסוח והמפוח ולהביט למעלה, מעל הראש של כולנו ישנו שוק של למעלה מ 2 מיליון גינות / לקוחות בפוטנציאל.

גינון אורבני – ההזדמנות העסקית הבאה

מטרת המאמר הבא היא לשפוך אור על כמה עובדות אותן חלקכם בוודאי מכירים. חלקכם חיים אותם ביום יום, וחלקכם אולי לא אבל חשוב להכיר.

השוק בו אנו נותני השירות ומוכרי המוצרים בענף הגינון שוחים יחדיו מזה שנים ארוכות, עובר תמורות משמעותיות.

אחת התמורות המשמעותיות היא בתחום הגינון האורבני. זה לא 'סוד' שכמות גינות הקרקע הולך ומצטמצם ומאידך כמות גינות המרפסת עולה והיא רק תמשיך לעלות בקצב חסר תקדים בשנים הבאות.

ברגע כתיבת שורות אלו יש בישראל למעלה מ 30 חברות הזנק (סטארט – אפ) המפתחות שירותים או מוצרים לתחום הגינון האורבני, בשוואה להם יש 4 בלבד המפתחות שירותים או מוצרים לגינון הקרקע הקלאסי. אני חושב שסעיף זה לבד יש בו כדי ללמד על המגמה. אגב בעולם המערבי זה עוד הרבה יותר רחב מזה.

 

רקע על הלקוח הפוטנציאלי

הצרכן הפרטי, זה שמתגורר בין הקומה הראשונה עד קומה אחת לפני גינת הגג הוא קהל מפוספס במידה רבה על ידינו הגננים.

ניתן לראות בבירור שאם עד היום "נרתע" הקהל המתגורר בדירות להכניס את היד לכיס בתחום הגינון ולסרב "להשקיע" בגינת מרפסת.

כיום השיח השתנה מהותית, ובאופן די ברור הדרישה למתן מענה מקצועי ואיכותי, גם אם מדובר ב 5 אדניות בלבד, נמצאת בעליה מתמדת.

 

ההזדמנות

בישראל כיום ישנן למעלה מ 2 מיליון מרפסות! 2 מיליון גינות מרפסת בפוטנציאל. קהל שוכני המרפסות משקיע הון לא מבוטל בעיצוב הדירה אליה הוא עומד להיכנס וכבר החל לראות את המרפסת כחלק בלתי נפרד מפנים הדירה.

כמובן שהקהל העצום הזה מחולק לעשרות סוגי קהלים שונים אך המגמה ברורה.

דעה אישית לפני שנמשיך – אני כמעט משוכנע שיש לא מעט גננים שישמחו להמיר אופי פעילותם מגינון 'קלאסי' המחייב ציוד, כלים, מיכון, התעסקות עם פועלים על כל המשתמע מכך, לאופי פעילות שאינו מחייב את כל שציינתי ונשען בעיקר על ידע מקצועי ומינימום ציוד.

עובדות

הקהל הישראלי משווע לירוק זאת עובדה, מחקרים מראים כי כל ישראלי שני מגדל משהו בבית, בין אם זה עציץ בודד עם גרניום או גינה של ממש על הגג.

בנוסף, יעידו על כך כמות קבוצות הגינון, הפורומים והבלוגים שקמו בתחום רק בשנתיים האחרונות. מי כמוכם בוודאי מזהים כמה עושר והיצע יש בתחום האדניות והכדים או סוגי מערכות ההשקיה השונים,

שורה תחתונה – הקהל אומר את דברו, והוא רק החל לדבר.

 

כיצד להיערך לשינוי?

ידע ידע ועוד פעם ידע – כי זה בעיקר מה שיימכר כאן, וזה מה שיקנה את הלקוח. על הגנן האורבני להכיר את כל הקשת לעומק ולרוחב. תחומים כמו קירות ירוקים, שיטות גינון מבוססות מצעים מנותקים, הידרופוניקה, אקוופוניקה, מיכלי שתילה חכמים, התאמות צמחיה לתנאים האורבניים וכמובן היכרות עם החידושים והפיתוחים בתחום.

שיווק ומיתוג – אפשר 'להתגלגל' מעבודה לעבודה, להתמודד עם עוד 10 גננים על אותה גינת קרקע, ואפשר למצב, למתג ולשווק את העסק לתחום האורבני. בשדה האורבני רק עבור ההשוואה ייפנו בשנים הקרובות 10 לקוחות לגנן אחד שלא יוכל לעמוד בעומס. כדי שזה ייקרה, יש להבין את ההזדמנות, את כיווני השוק, ולהתכונן לעניין בצד השיווקי על מנת להיחשף ולהיות מוכר על קהל יעד זה.

למה הקהל מצפה?

יחסי אנוש – אימון וחיזוק כישורי יחסי האנוש ומתן השירות – ברשותכם אנו נתעכב לרקע על נקודה זו כי היא אבן היסוד עליה מונח כל העסק האורבני.

אנו חיים בעולם בו לקהל יש צורך במענה מידי ומהיר. בוודאי לשוכני המרפסות אשר רואים ונגישים לגינת המרפסת 24/7 בגלל שהיא חלק מהדירה, זאת בניגוד למשל לגינות קרקע בהם הלקוח לא תמיד רואה הכל, לא בכל זמן ובוודאי לא בכל פינה.

גינון אורבני יודע 'לחבוט' חזרה ומהר אם הלקוח אינו מרוצה או שהתוצאות אינן תואמות את הציפיות.
'שריפה בשדה קוצים' על שירות טוב או לא, מתפשטת מהר הרבה יותר בבניין מגורים ביחס לגינה או שתים ברחוב מסויים ביישוב כל שהוא.

גנן אשר יידע לחבר דברים בסדר הבא, צפוי לו שיפרח וישגשג בנישה צומחת זו.

  1. ידע והכרת התחום.
  2. פעילות שיווק ממוקדת.
  3. יחסי אנוש לא פחות ממצוינים.
  4. שירות זמינות ותגובה מהירים כברק.
  5. היכרות עם חידושים בתחום.

לסיום – מי יודע, ייתכן ולא ירחק היום בו ניראה פחות ופחות טנדרים גוררים ציוד מכאני כבד ומרעיש הנעים מגינה אחת לשנייה, ויותר גננים עירוניים הנעים ברכבים פרטיים או ללא בכלל במרחב העירוני, עם ציוד מינימלי ובעיקר ידע עצום בתחום הגינון האורבני והבנה מעמיקה של צרכיי הקהל.

מאמרים מקצועיים רבים נוספים בסגנון הנ"ל, ובעלי מקצוע מהשורה הראשונה שיוכלו לסייע לכם במתן מענה לשאלות מקצועיות תוכלו למצוא בקבוצת הפייסבוק 'מאסטרים בגינון' שזה עתה הוקמה.

אילו תחומים בעלי פוטנציאל עסקי זמינים כבר היום לגנן האורבני או לזה המעוניין להפוך לכזה?

 

 

 

 

 

הכותב – אייל מליון – הנדסאי נוף – בלוגר – מומחה בגינון במיכלים

אין תגובות להצגה

תן לנו את דעתך

אתה חייב להתחבר לכתיבת תגובה