קטגוריה: הגנן החובב

מתכון לכד עם צמחיה מתפרצת?

יש דבר כזה

החודש, פברואר נעסוק בכדים להם בסיס צר ופתח עליון רחב. כדים בעלי פתח עליון רבח הם לא ספק תמיד עדיפים על פתח עליון צר או פתח עליון צר יותר מרוחב הכד. על חסרונות והיתרונות ובכלל איך לבחור כדים עציצים ואדניות נכון נפנה אתכם למאמר בנושא בסוף המאמר הנוכחי.

על כל פנים הפעם נציג 'מתכון' מנצח ששילוב הצמחיה בו יכול להתאים לתנאי חצי צל עד שמש מלאה.

מוכנים לצמחיה מתפרצת? הנה זה מגיע,

 

רכיבי המתכון

1 כד עם השקיה עצמית מדגם Dot 22

1 שק מצע שתילה בנפח 50 ל' של חברת דשנית, מסדרת Garden Mix

1 צמח מסוג דרצנה מרגינטה טריפל ( 3 גזעים של הצמח בעציץ אחד) בעציץ גודל 10 ליטר

3 צמחים מסוג בקופה לבנה בעציץ גודל 12

הוראות ההכנה

ע"פ רוב אנחנו מציעים ליישם את המתכונים במקום בו אמור לעמוד הכד משיקולי משקל וכדומה. במקרה של כדים מסדרת השקיה עצמית, אלו קלי משקל וגם לאחר מילוי מצע שתילה וצמחיה, עדיין תוכלו בקלות רבה לשנע אותם לנקודה בה תכנתם למקם אותם.

אז ככה,

הוציאו את מדבקת כיסוי פתחי המים – אם תשאירו המדבקה בפנים, מים לא יעלו מתחתית המיכל.

מלאו את פנים הכד במצע שתילה של דשנית מסוג Garden Mix

 

את הצמח מסוג 'דרצנה מרגינטה' שתלו במרכז הכד אך הצמידו אותו לדופן המרוחקת. רובנו נוטים לשתול צמח מרכזי במרכז, אך אנו ממליצים בחום (וגם בקור) לשתול צמ מרכזי קרוב יותר לדופן האחרוית של הכד או האדנית מהשיקול הפשוט הבא, צמח מרכזי שתול "מאחור" ישאיר יותר מקום פנוי לצמחיה בחזית.

לאחר ששתלתם את הצמח המרכזי מאחור, שתלו את הצמח מסוג 'בקופה לבנה' בכל יתרת השטח הפנוי שנותר בכד.

 

הגשת המתכון

זו התצורה הסופית וכך יש "להגיש" את המתכון. במחירה שלנו למקם את הצמח המרכזי "מאחור" נובעת מהעובדה שבין אם עמיד את הכד בפינה או צמוד לקיר או עמוד, נרצה להרוויח מראה עשיר ומלא ע"י הוספת צמח משתרע דוגמת ה'בקופה' הלבנה.

אם הכד היה מיועד להיות ממוקם בנקודה מרכזית כאשר ניתן לראות את כולו מכל צד, או אז היינו בוחרים לשתול את הצמח המרכזי, במרכז הכד ומקיפים אותו באותה צמחיה על מנת שנוכל לקבל מראה אחיד מהכל זוית הסתכלות.

אה כן, לגבי השקיה

כל שעליכם לעשות הוא לפתוח את ה"פקק" האפור עליו תלויה התוית כמו בתמונה, להכניס צינור גינה דרך הפתח, לפתוח מים ולהמתין עד שמד המים המובנה בחלקו העליון של הכד יאמר לכם עד כאן! זה הכל.

בהצלחה, תהנו מהמתכון.

צוות דשנית

תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *