קטגוריה: הגנן המקצועי

למעלה מ 2 מיליון מרפסות בישראל – הזדמנות עסקית בענף הגינון בארץ

לאן צועד ענף הגינון בישראל?

חברים יקרים,כפי שמיד תראו ההיבטים המקצועיים של קבוצת מאסטרים בגינון לא יעסקו רק בצדדים טכניים, 
אלה גם בנושאים עסקיים כמו ניתוחי ומחקרי שוק בתחום, שיהוו חומר למחשבה ובחינה מצדכם האם נישה כזו אחרת עשויה לעניין אתכם או אפילו רק לפקוח עיניים ואזניים.

דוגמה לכך תוכלו למצוא במאמר הבא העוסק בניתוח שוק הגינון האורבני בישראל ולאן פניו מועדות. מאמר שעשוי אולי להוות הזדמנות עסקית עבור הגננים הפועלים במרחב האורבני או לאלו ששוקלים לצעוד בכיוון. גינון אורבני ההזדמנות העסקית הבאה.

מטרת המאמר הבא היא לשפוך אור על כמה עובדות, אותן חלקכם וודאי מכירים. חלקכם חיים אותם ביום יום וחלקכם אולי כלל לא אבל חשוב להכיר. רקע על השוק בו אנו נותני השירות ומוכרי המוצרים (עליהם אנו חברת 'דשנית' נמנים כמובן) בענף הגינון שוחים יחדיו מזה שנים ארוכות, עובר תמורות משמעותיות.

אחת התמורות המשמעותיות היא בתחום הגינון האורבני. זה לא 'סוד' שכמות גינות הקרקע הולך ומצטמצם ומאידך כמות גינות המרפסת עולה והיא רק תמשיך לעלות בקצב חסר תקדים בשנים הבאות.

זהו בסך הכל תהליך טבעי בו מרבית אוכלוסיית העולם והארץ לצורך העניין, מתגוררת בבתי דירות להן תמיד צמודה מרפסת בוודאי במזג אוויר ים תיכוני.

 

רקע על הלקוח הפוטנציאל 

הצרכן הפרטי, זה שמתגורר בין הקומה הראשונה עד קומה אחת לפני גינת הגג הוא קהל מפוספס במידה רבה על ידינו הגננים. ניתן לראות בבירור שאם עד היום "נרתע" הקהל המתגורר בדירות להכניס את היד לכיס בתחום הגינון ולסרב "להשקיע" בגינת מרפסת.

כיום השיח השתנה מהותית, ובאופן די ברור הדרישה למתן מענה מקצועי ואיכותי, גם אם מדובר ב 5 אדניות בלבד, נמצאת בעליה מתמדת.

 

ההזדמנות

בישראל כיום ישנן למעלה מ 2 מיליון מרפסות! 2 מיליון גינות מרפסת בפוטנציאל. קהל שוכני המרפסות משקיע הון לא מבוטל בעיצוב הדירה אליה הוא עומד להיכנס וכבר החל לראות את המרפסת כחלק בלתי נפרד מפנים הדירה. כמובן שהקהל העצום הזה מחולק לעשרות סוגי קהלים שונים אך המגמה ברורה.

 

עובדות

הקהל הישראלי משווע לירוק זאת עובדה, מחקרים מראים כי כל ישראלי שני מגדל משהו בבית, בין אן זה עציץ בודד של גרניום או גינה של ממש על הגג. בנוסף, יעידו על כך כמות קבוצות הגינון, הפורומים והבלוגים שקמו בתחום רק בשנתיים האחרונות. מי כמוכם בוודאי מזהים כמה עושר והיצע יש בתחום האדניות והכדים או סוגי מערכות ההשקיה השונים, שורה תחתונה – הקהל אומר את דברו, והוא רק החל לדבר.

 

אנחנו בחברת 'דשנית' מזהים כמוכם את התמורות וחשוב היה לנו להציג אותן בפניכם.

 

כיצד צריך להיערך הגנן האורבני לעולם החדש?

  • היכרות עם החידושים והפיתוחים בתחום
  • היכרות עם ערוצי השיווק המתאימים על מנת לחדור ולהיות מוכר על קהל יעד זה
  • היערכות עם ציוד מתאים
  • הצטיידות בידע מתאים


** אימון וחיזוק כישורי יחסי האנוש ומתן השירות – ברשותכם אנו נתעכב לרקע על נקודה זו כי היא אבן היסוד עליה מונח כל העסק האורבני.

 

למה הקהל מצפה?


אנו חיים בעולם בו לקהל יש צורך במענה מידי ומהיר. בוודאי לשוכני המרפסות אשר רואים ונגישים לגינת המרפסת 24/7 בגלל שהיא חלק מהדירה, זאת בניגוד למשל לגינות קרקע בהם הלקוח לא תמיד רואה הכל, לא בכל זמן ובוודאי לא בכל פינה.

גינון אורבני יודע 'לחבוט' חזרה ומהר אם הלקוח אינו מרוצה או שהתוצאות אינן תואמות את הציפיות. 'שריפה בשדה קוצים' על שירות טוב או לא, מתפשטת מהר הרבה יותר בבניין מגורים ביחס לגינה או שתיים ברחוב מסוים ביישוב כל שהוא.


גנן אשר יידע לחבר דברים בסדר הבא, צפוי לו שיפרח וישגשג בנישה צומחת זו.

  • יחסי אנוש לא פחות ממצוינים
  • שירות זמינות ותגובה מהירים כברק\
  • ידע מקצועי
  • היכרות עם חידושים בתחום


לסיום – מי יודע, ייתכן ולא ירחק היום בו ניראה פחות ופחות טנדרים גוררים ציוד מכאני כבד ומרעיש הנעים מגינה אחת לשנייה, ויותר גננים עירוניים הנעים ברכבים פרטיים או ללא בכלל במרחב העירוני, עם ציוד מינימלי ובעיקר ידע עצום בתחום הגינון האורבני והבנה מעמיקה של צרכיי הקהל.
עבורכם כאן לכל שאלה ובקשה
צוות דשנית

הכותב – אייל מליון – הנדסאי נוף – בלוגר – מומחה בגינון במיכלים

תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *