קטגוריה: הגנן המקצועי

טיפים לשיווק עבור הגנן המקצוען

מה באמת נדרש מהגנן המקצוען

כדי לקבל יותר עבודה?

יד על המזמרה ועל הלב, מתי עשיתם פעילות שיווק אמיתית כדי להרחיב את מעגל הלקוחות שלכם? אגב תשאלו: מה לחברת דשנית ולסוגיית השיווק שלכם הגננים? אנחנו, אם לא היינו משווקים לכם את המוצרים שלנו, איך הייתם יודעים שאנחנו קיימים? שזה רמז עבה לשלב הבא,

אם לחזור לשאלה 'כמה מתוך הגננים הפעילים כיום עוסקים בשיווק עצמם'? ובכן התשובה היא כמעט 0 ביחס לכמות הגננים הפעילים. במציאות, מספר די קטן של גננים עוסקים בשיווק פעיל של עצמם. ואם לעיין קלות באתרי הגננים או בדפי הפייסבוק של הגננים, אין מה לעשות, זה נראה לא משהו בכלל.

אגב לוגו על הטנדר או שלט על גינה חדשה שהקמתם זה לא שיווק! פרסום כן, שיווק בוודאי שלא.

בואו ננתח רגע מה קורה היום?!

היום כמו לפני שנים, המודל המוכר של התחברות או 'הצמדות' לקבלן, מפקח בניה, אדריכל וכו'… הוא מודל ראוי ומוכר מצד אחד. מצד שני? יש בכך סיכון גדול. החיים כמו החיים ומחר בבוקר המפקח/אדריכל/קבלן/יזם לא משנה… משנים כיוון, מצאו "בן" אחר טוב יותר מכם או הפסיקו פעילות בתחום וכך הלאה, כן אלו החיים.

אם נשענתם על מודל מסוג זה, זה אומר ששמתם למעלה מ 80% מהפעילות שלכם על המפקח/אדריכל/יזם וכו'…, שזה מסוכן אבל זה לא העניין! העניין הוא שלא נחשפתם למעגלי לקוחות חדשים שלעתים ישבו לכם ממש מתחת לאף. העניין הוא שלא שיווקתם את עצמכם בכלל. העניין הוא שתכל'ס, איש לא מכיר אתכם ואת היכולות שלכם גם לא בסביבה הקרובה שלכם.

נדמה לכם שכן? תגלית מרעישה לנו אליכם, זו אשליה!

 

טוב תכל'ס

איך מרחיבים מעגל לקוחות ומכניסים יותר עבודה?

כמו תמיד הכל מתחיל בראש. אם אתם מאלו שמחזיקים את המנטרה "השיווק הכי טוב שלי הוא מפה לאוזן" זה משפט נהדר, אבל הוא לא מחזיק מים לאורך זמן. השינוי מתחיל בראש או בעצם בהבנה שיש בחוץ, בסביבה שלכם, איפה שאתם עובדים או רוצים לעבוד, יםםםםםם של לקוחות פוטנציאלים שאין להם מושג קלוש על קיומכם.

מה עושים?

מתחילים לחשוב שיווק.אגב אנו מודעים לכך שהגנן עוסק בכל כך הרבה דברים ולרוב אין לו זמן לחשוב או לעשות שיווק, ולכן החשיבה צריכה להיות של גורם חיצוני שיעשה עבורכם את העבודה.. כבר נגיע לזה.

אז מתחילים קודם כל בלהגדיר מי קהל הלקוחות שמפרנס אתכם? או במילים אחרות, מתחילים בלהגדיר מי אתם? מרבית הגננים יודעים לעשות הכל.. גינות קרקע, מרפסות, הידרופוניקה, צמחי פנים, דקים, פרגולות, תאורת גן, שזה טוב ויפה אבל אי אפשר לשווק לכווווווווווווווולם את כל מה שאתם עושים.

 

מיקוד בשיווק הוא קריטי! ולכן, מתחילים מההגדרה של "מי אני" מה העסק שלי עושה ולאן אני רוצה להתקדם?

לשם ההמחשה, בואו נאמר שהעסק שלכם הוא בעיקר תכנון והקמת גינות קרקע. שזה תחום ענק בפני עצמו וכמוכם ש עוד 4500 ארצי בערך, ובאיזור שלכם בלבד פועלים  980 גננים כמובן. תחרות קשוחה למדי!

אבל… אם לצורך העניין אתם פועלים בעיקר בגינות קרקע והמיקוד שלכם יהיה משהו כמו:

גינות בסגנון טרופי

או

גינות בסגנון ארץ ישראלי

או

גינות עם אלמנטים של מים

אז בואו נאמר שהגדרתם את עצמכם כ'גנני גינות קרקע' המתמחים בצמחיה ארץ ישראלית.

תראו מה קורה עכשיו:

עצם העובדה שמיקדתם את תחום ההתמחות שלכם בגינות קרקע גורמת לכמה דברים.

  1. אתם מגדירים עצמכם מומחים בתחומכם.
  2. יצרתם בידול מעוד 4500 מתחרים.
  3. ברור לכם לאיזה קהל אתם פונים או תפנו עם פעולות השיווק (שוב, פעולות שיווק שלא אתם עושים ולזה מיד נגיע).

רגע, אבל זה רק מצמצם אותי עם כמות לקוחות לא?

לא! בדיוק להיפך, וכאן ניגע בשיווק עצמו. חשוב לזכור, יש קהל לכל תחום, בכל תחום, בכל נישה, בכל רגע נתון. הקהל הזה לרוב מחפש מידע ברשת והקהל המחפש מידע ברשת (גוגל, או פייסבוק וכו..) כנראה יקיש "גינה ארץ ישראלית" או "גנן שמקים גינות בסגנון ארץ ישראלי" ואז.. הופ אתם תהיו הראשונים לעלות כי פעלתם שם שיווקית.

הבידול והמיקוד שלכם יצרו בעצם הרחבה של מעגל הלקוחות שלכם. אם מיתגתם את עצמכם כמומחים בתחום מסויים, מכאן כדור השלג יתחיל לגדול, כמובן רק אם תתמידו בפעילות שיווקית.

זה הרגע בו המתחרים שלכם שלא עשו את התהליך הזה עם עצמם נשארים מאחור, כלומר הם עובדים כרגיל אבל לא מתרחבים ומרחיבים את העסק.

אם תעשו את התהליך הזה, תגלו משהו נפלא!  תגלו שאתם מקבלים פניות בול מקהל היעד ברוב הפעמים, ולא עשרות פניות וריצות לפגישות סרק עם לקוחות שמבלבלים לכם את המוח.

בעל עסק שלא פועל באופן ממוקד שורף ים של זמן, כסף ואנרגיה, על פניות לא רלוונטיות. לעומת בעל עסק ממוקד כלפי עצמו שמפעיל מערך שיווק ממוקד לקהל יעד ממוקד המניב הרבה פחות פניות, אבל כמעט כל פניה מגיעה מלקוח רלוונטי ומתאים.

לסיכום:

  • בעולם בו אנו חיים כיום, פעילות שיווקית היא דבר הכרחי לכל בעל עסק בכלל ולגננים בפרט.
  • תתחילו בלהגדיר את עצמכם או לפחות באיזה תחום ממוקד אתם רוצים לפעול.
  • תגדירו קהל יעד
  • תגדירו תקציב, כי שיווק עולה כסף – תמיד ניתן להתחיל מקטן כדי לבדוק מה עובדל כם ומה לא?!
  • תבחרו את בעל המקצוע הטוב ביותר שתוכלו למצוא בתחום שלכם***

טיפ – אם אתם מוצאים ששיווק הפעילות שלכם יתאים יותר לשיווק ברשתות חברתיות, ואתם רוצים להתמקד בגינות עם אלמנטים של מים. נסו לאתר מומחה/ית בשיווק ברשתות חברתיות בעל/ת ניסיון בתחום הגינון בכלל, או מי יודע? אולי תמצאו אפילו משרד שיווק ברשתות חברתיות שצבר ניסיון בשיווק גינות עם אלמנטים של מים.

אם מעניין אתכם להרחיב הידע בתחומים שונים, הצטרפו לקבוצת 'מאסטרים בגינון' שהקמנו רק עבורכם. שם נעלה מאמרים מקצועיים בתחומים שונים.

בהצלחה

צוות דשנית – הבית של הגנים בישראל.

תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *