קטגוריה: הגנן המקצועי

אילו ענפי גינון יתפתחו בעתיד? גינון אורבני בראיה עתידית

גינון אורבני בראיה עתידית

במאמר הקודם עסקנו בנושא ההזדמנות העסקית שמביא עמו הגינון האורבני ובעובדה שמרבית הקהל מתגורר במרחב העירוני ושאותו קהל בדיוק חובב גינון בהיקפים הולכים ומתרחבים.

במאמר הנוכחי נרחיב על התחומים והנישות בהם נדרשת התמקצעות מצד הגנן, עניין הדורש בין היתר מאמץ שיווקי, אך בכך ניגע בהמשך. לעת עתה נישאר בתחומים או בנישות השונות בעיקר כדי לפתוח את הראש ולהבין את המגמות.

 

אילו תחומי גינון אורבני קיימים?

נתחיל מהתחומים המוכרים יותר ואט אט נתרחב, לצורך העניין נתחיל מקטגורית הגינון הורטיקלי.

קירות ירוקים

תחום הקירות הירוקים תפס תאוצה רבה בשנים האחרונות ויתרונו הגדול הוא בעובדה שניתן ליצור מראה ירוק טבעי בצורה אנכית/ורטיקלית מבלי לתפוס מקום ונפח.

קירות ירוקים היא נישה מתפתחת ובעולם קיימות כיום מאות חברות העוסקות במתן שירותים, פיתוח כלים וציוד משוכלל ועוד..

התמקצעות בתחום הקירות הירוקים היא ללא ספק כלי משמעותי בארגז הכלים של הגנן האורבני. בקישור הבא תוכלו למצוא דוגמה לחברה מקומית העוסקת בתחום הקירות הירוקים

תמונה וביצוע באדיבות אילן ערב חברת Wood Box

 

גינות מאכל

אם תשאלו כל ישראלי (בעל מרפסת או לא) אילו סוגי צמחים היה מעוניין לשלב בגינה שלו, לבטח הייתם שומעים 'צמחי תבלין ומאכל', לאחר מכן עצי פרי ורק בסוף פרחים.

נתונים אלו אלו עובדות מבוססי מחקרים וסקרים לאורך העשור האחרון בתחום הגינון הפרטי, ואם אלו התוצאות אז תפקידנו הגננים יהיה לספק את המענה לדרישה.

צריך להכיר את התחום לעומק, את המגבלות, את היתרונות ובעיקר להכיר בעובדה שנישה זו בלבד גדלה מדי יום. אגב זוכרים חביתותים? אז כזה ובאלף צורות שונות. זה מה שהקהל מחפש? את זה באחריותנו לספק.

ראו את הקישור הבא רק כדי לקבל מושג מי אלו הראשונים שתפסו את הנישה והחלו כבר ליישם. אל דאגה, יש מקום בשפע לכולם, 2.4 מיליון מרפסות בישראל זוכרים? לכו על זה.

קישור לחברה המתמחה בגינות מאכלו אורבניות

 

הידרופוניקה 

טוב, תחום שלכאורה כולם מכירים ועדיין הוא אינו משווק נכון ומדוייק לצרכן חובב הגינון מחד ומאידך מעט מאד גננים מרימים את הכפפה הלוהטת הזו.

אין ספור יישומים ויכולות. ראו למשל את הבחור הבא, שמו רוסלן ססקין, ישראלי שחי בסינגפור, איש הייטק בכלל שהתאהב בנושא, למד אותו ולפני שנתיים הקים עסק המתכנן, מקים ומתחזק חוות מאכל למסעדות בתוך המסעדות או בצמוד אליהן.

רעיון כביר ויישום לא פחות, אם בא לכם ללמוד עוד על רוסלן ועל הפעילות שלו, לחצו על הקישור הבא.

 

אקוופוניקה

טוב כאן זו כבר קפיצת מדרגה אמתית ומי שמוביל את התחום הזה בארץ מזה שנים הוא מוטי כהן מייסד חברת Leaving green. אקוופוניקה למי שלא מכיר מבוסס עיקרון מנחה של המערכת המבוססת על כך שהפרשותיהם של בעלי החיים הגדלים בסביבה מימית (לדוגמה דגים) מופרשים למים כמוצר לואי ההופך לרעיל לאחר זמן מה לבעלי החיים שהפרישו אותן,

לעומת זאת לצמחים, מים אלו מהווים מוקר דשן איכותי וגבוה, על כן במערכת האקוופונית הצמחים גדלים בצורה כזו (לדוגמה בגידול הידרופוני) המאפשרת להם לספוח את הפרשות הדגים מן המים להשתמש בהם כדשן ובכך לטהר את המים מן המרכיבים הרעילים לבעלי החיים.

אגב הזדמנויות עסקיות בתחום הגינון האורבני – חברת Leaving Green לא זו בלבד שהיא מספקת פתרונות, היא עוסקת ללא הרף בפיתוח מוצרים ושירותים בתחום.

 

שורה תחתונה?

כדי להתיל 'לתקוף' את שוק הגינון האורבני, למנף הפוטנציאל ולהבין את ההזדמנות העסקית, כדאי להקפיד על מס' דברים:

  1. לבחור נישה אחת מתוך אלו שציינו במאמר ולהתחיל. קל יותר לבחור נישה אחת להתבלט בה, להתמקצע וממנה לעבור לנוספת.
  2. להבין שניתן באותה נישה לפתח ולהתפתח לתחומים רבים נוספים תחת אותה נישה, כמו שעשה רוסלם למשל בסינגפור. כיום אגב רוסלן מתמקד פחות בהקמה ותחזוקת המערכות שפיתח, אלה בעיקר בייעוץ. מרכז רווח זמביא אותנו לעניין הבא.
  3. גינון אורבני משיל מעל הגנן את ההתעסקות בציוד מכאני, כלים וכו'… ומפנה מקום בעיקר לידע. הגנן האורבני יידרש להרבה הרבה יותר יידע והרבה פחות כלים וציוד.

זכרו, עולם הגינון כפי שאנו מכירים אותו משתנה וחשוב להתאים עצמנו אליו. מה שמביא אותנו למאמר הבא >>>

להתמחות בנישה מסויימת זה דבר אחד, אבל אם אף אחד לא שמע על המומחיות החדשה שלכם, איך תקבלו הזמנות לעבודה?

שיווק רבותי שיווק,

כך תשווקו עצמכם בעידן הגינון האורבני.

תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *